עיצוב הבית מתחיל במטבח

תוכן עניינים

האמרה המפורסמת של נפוליאון: "הצבא צועד על קיבתו" יכולה לתאר יפה את ההיררכיה של המטבח בעיצוב הבית. במילים אחרות: קודם פותרים את המטבח – העיצוב של שאר הבית כבר יסתדר מעצמו.

האבולוציה שדוחפת את העיצוב קדימה

הזרז הגדול ביותר לעיצוב המטבחים היה תפיסת ה-open space שהסירה את המחיצות בין המטבח לחלל האירוח המרכזי ובכך כפתה שינוי הן על המטבח והן על חלל האירוח.

המטבח, שעד אותם ימים, בסוף שנות השמונים, היה חדר פונקציונלי מבודד, היה צריך להסתגל הן לאובדן הקיר הרביעי על שימושיו הפונקציונליים והן לעובדה שמעתה הוא יהיה חשוף לעיני כול. המטבח המסורתי שהכרנו נעלם כמעט מיד, המטבחים החדשים השתלבו עם חלל האירוח ופתאום הקפדה אסתטית נהייתה חלק מהדיל.

כשמסתכלים על עיצוב מטבחים ניתן לראות שהדבר ניכר בעיצובים החדשים ובעיקר בחומרי הגלם. במקום משטחי 'שיש חברון' גנריים שנוטים לספוח כתמים, התחילו להופיע משטחים מתוחכמים יותר מחומרים מורכבים דוגמת 'אבן קיסר'.

קונספט נוסף שהביא עמו המטבח הפתוח הוא האי, שמהווה מעין אבן גבול בחלל ויכול לתפקד באופן היברידי במטבח ובחלל האירוח כאחד. כל שינוי אבולוציוני כזה חולל תגובת שרשרת שהשפיעה על כל העיצוב של הבית.

איכות איטלקית במטבח

קחו למשל את הפיתוח של משטחים כדוגמת 'אבן קיסר'. משימוש כמשטחי עבודה במטבח הם זלגו לחדרי הרחצה ואפילו, במקרים מסוימים, כריצוף בחלל האירוח וחלקים אחרים של הבית.

מגמה נוספת שאפשר לראות היא שהמטבח משמש 'כור היתוך' לסגנונות עיצוב וריהוט. למשל, טרנד העיצוב האיטלקי, שאפשר לפגוש בהרבה דירות בישראל, מוצא פעמים רבות את ביטויו במטבח.

העיצוב המוקפד והמסורת הקולינרית, הפכו את המטבחים תוצרת איטליה לשם דבר בעולם העיצוב. הבחירה במטבח איטלקי גוררת פעמים רבות 'שלוחות' של עיצוב איטלקי שמשפיעות על מראה הבית כולו. יש משהו בעיצוב איטלקי שמצליח להיות אלגנטי גם כשהוא לא מסודר, וכשמדובר במטבחים לתכונה כזו יש ערך שלא יסולא בפז.

מידע נוסף על מטבחים מעוצבים תוכלו למצוא באולמות התצוגה של דא קוצ'ינה, אחת מיצרניות המטבחים המובילות בישראל ויבואנית רשמית של מטבחי Doimo Cucine, יצרנית מטבחי הצמרת מאיטליה. לפרטים: 039419256

מאמרים נוספים בנושאי מטבחים

מטבח שחור לבן

מטבח שחור לבן

תמיד חלמתם להפוך את המטבח שלכם ליוקרתי, אלגנטי, מרשים ופשוט מושלם? נדלקתם על קטלוג של מטבחים

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

/ 5.

צור קשר

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן